تاریخ جدید برای تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر
ترفند جدید شیادان؛ انتشار لینک‌های آلوده با عنوان تلگرام و اینستاگرام فیلترنشده سرقت دارو‌های سرطان در بیمارستان شریعتی هم تایید شد اخاذی یک رمال از خواننده معروف زمان اعلام نتایج آزمون‌های معلمی مشخص شد + توضیحات سخنگوی وزارت آموزش و پرورش جزئیات تازه از گروگان‌گیری هولناک یک خانواده ۹ نفره رشتی به مدت ۲ سال + توضیحات مقام قضایی وزیر آموزش و پرورش: مشکل ۲۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان رفع شد مجوز پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش صادر شد + جزئیات خشکی تالاب پریشان ۱۵ ساله شد ماجرای یک پرونده عجیب در دادسرای جنایی تهران؛ مقتول زنده بود سرقت‌های سریالی با بازی در نقش پرستار کودک زمان رونمایی از تراموای تهران ماجرای جراحی که از بیمار خود سرطان گرفت اختصاص شعبه ویژه پرونده‌های سقط غیرمجاز در دادسرا نگرانی از افزایش سرطان گوارش در ایران تمدید مهلت مشاهده و تایید «سوابق تحصیلی» تا ۲۰ دی/ الزام تمامی داوطلبان کنکور برای تایید سوابق

تاریخ جدید برای تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار صمیمانه با مدیران مدارس استثنایی خراسان رضوی گفت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در خردادماه تدوین خواهد شد و بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان در حال پیگیری است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 29
کد خبر: ۱۳۵۸۵۷

به گزارش راهبردمعاصر، حمید طریفی حسینی در این نشست با بیان اینکه اولین محور تحولی در برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی اصلاح نظام حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی است، تصریح کرد: راهبرد کلان و اصلی در برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی ارتباط و تعامل درون بخشی، بین بخشی و فرابخشی است که لازم است از سطح ستاد آغاز شود و تا سطح مدرسه ادامه داشته باشد.

طریفی حسینی با بیان اینکه دومین محور تحولی برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی توسعه عدالت تربیتی و فرصت آموزشی برابر است، گفت: عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی تاسیس شده است که آموزش و پرورش استثنایی را نیز در بر می‌گیرد.

وی محور سوم برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی را روزآمدسازی، کیفیت‌بخشی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: در این محور تحولی ارتقای نظام پیشگیری، تشخیص، مراقبت و مداخلات بهنگام در گروه‌های هدف و کارآمدسازی و اثربخشی دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های آموزشی، پرورشی توان‌بخشی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر در ادامه در خصوص نقش مدیران در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدیران ستون تحول بنیادین در آموزش و پروش بوده و به عنوان راهبران تحول، نقشی کلیدی در تحقق برنامه‌ها در سطح مدرسه به ویژه در زمینه توسعه عدالت تربیتی و جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان دارند.

طریفی حسینی گفت: به‌زودی سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا این سامانه پایش و کنترل کیفیت مدارس را برعهده داشته باشد و در این سامانه، مدارس بر اساس شاخص‌های تعریف شده رصد می‌شوند و از نزدیک در جریان مشکلات مدارس قرار می‌گیریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: تشخیص و مداخلات بهنگام طلایی در اولویت برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و برای رسیدن به این هدف سامانه جامع، یکپارچه و هوشمند از سطح پیشگیری و تشخیص تا مداخلات اولیه و تخصصی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر در خصوص توسعه مهارت آموزی در مدارس استثنایی گفت: در دوره متوسطه لازم است زمینه را جهت ایجاد رشته‌های مورد علاقه دانش آموزان فراهم کنیم و باید در ایجاد رشته‌های جدید تلاش کنیم و مجوز لازم را در این زمینه کسب کنیم.

وی در خصوص حل چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش استثنایی گفت: کمیته‌های پشتیبانی و مانع زدایی ایجاد نموده‌ایم و با تقسیم‌بندی مسائل درصدد حل مشکلات هستیم.

وی افزود: ضوابط و درجه‌بندی مدارس، کمبود نیروی انسانی و عدم تعریف نیرو‌های توان‌بخشی در طبقه بندی مشاغل معلمان از جمله مسائل و مشکلاتی است که به دنبال حل آن‌ها هستیم.

معاون وزیر در ادامه گفت: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در خرداد ماه تدوین خواهد شد و بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان که سال‌ها درگیر مسائل و مشکلاتی بود، خوشبختانه در حال پیگیری است تا بسیار متفاوت‌تر و جامع‌تر از چیزی که هم‌اکنون برقرار است برای همکاران فرهنگی اتفاق بیافتد.

وی افزود: هم‌چنین بحث رفاهیات معلمان بعد از مدت‌ها دوباره مطرح شد و اولین کمک رفاهی معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم به‌حساب آن‌ها واریز شد و قرار بر این است پرداخت این رفاهیات ادامه داشته باشد./جامعه ۲۴

مطالب مرتبط
ارسال نظر